Open Site Navigation

mtl은 건강한 식문화, 환경에 대한 책임, 지속 가능한 디자인, 평등의 질, 커뮤니티 그리고 서브컬쳐라는 다양한 가치 아래 우리 삶에 긍정적인 영향을 끼치기 위해 노력합니다.

EARTH HOOD

2020

지구를 생각하는 친환경 세제 브랜드 Earth Hood 의 브랜딩입니다. 지구의 유년 시절이라는 뜻을 담은 어스후드는 차분한 목소리로 나래이션 하는 캠페인 무드를 연상하며 진행하였습니다. Earth hood는 청량하고 깨끗한 무드의 파랑색, 차분하고 안정적인 베이지색, 연회색을 메인 컬러로 지정하여 지속적인 컬러감으로 브랜드를 인식 시키고자 하였고, 어스후드 전용 패키지를 제작하여 타 브랜드와의 차별된 어플리케이션으로 브랜드를 전개합니다.

지구의 시간을 유년시절로 되돌리기 위한 지구 친화적 브랜드 어스 후드와 함께 우리의 일상이 조금 더 건강해 지기를 바랍니다.

Earth Hood is an eco-friendly detergent brand that considers the earth. Earthhood, which means Earth's childhood, was carried out with a calm and narrative voice reminiscent of a campaign mood. Earthhood wanted to recognize the brand with its continuous color by designating blue, calm and stable beige, and light gray in a refreshing and clean mood as its main colors, and manufactured a package exclusively for Earth Hood and developed the brand with differentiated applications.

Hope our daily lives will be a little healthier with Earth Hood, a global-friendly brand to bring Earth time back to childhood.

Brand Identity / Package Design / Web Design

Clenser Brand

Year.

Scope.

Field.

(E) official@morethanless.kr

(A) Hyochangdong 5-129, Seoul

© 2022 mtl All Rights Reserved | mtl Company | mtl.co.kr 

CONTACT

FIND US IN

감사합니다!

LEAVE US MESSAGE